30.12.2010

Oppsummering 2010

2010 brakte med seg nesten 50 nye leseropplevelser, og terningen har vist både 2, 3, 4 og 5, men ingen har sluppet til på terningkast 6. Det er på sin plass med en liten oppsummering:


Årets overraskelse: På vegne av venner av Kristopher Schau

Årets skuffelse: Om skjønnhet av Zadie Smith

Årets dårligste: Borte en vinter av Heidi Marie Kriznik

Årets beste chick-lit: De desperates café av Marian Keyes

Årets beste krim/spenning: Legen som visste for mye av Christer Mjåset

Årets beste roman: Vintervakten av Melanie Wallace

Årets beste novellesamling:
La stå av Ingvild Rishøi

Årets beste "fra virkeligheten": Regines bok av Regine Stokke

Årets anbefaling: Thomas Olsens første verdenskrig av Anders T. Andersen


Jeg konkluderer med at 2010 ikke har vært det beste leseåret, men noen gullskatter har det vært. Jeg har lest for få chick-lit/feelgood-romaner, og novellesamlingene jeg har lest har desverre ikke nådd særlig høyt opp på karakterstigen. Da har jeg noe å ta med meg inn i 2011 og satse på at jeg finner flere gullskatter neste år :)

3 kommentarer:

Bai sa...

Eg er einig i både årets overrasking og årets beste novellesamling, sjølv om eg las begge i 2009.

Groskro sa...

Jeg er også enig i årets overraskelse! :-)

Fin liste, jeg tror jeg kommer til å kopiere den, i hvertfall delvis om det er greit??

Godt nytt år!

Bokelskerinnen sa...

Vintervakten har jeg ikke fått med meg, høres ut som en veldig spesiell bok. Fin oppsummering!

Godt nyttår :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...