- Julia og Leon av Majken van Bruggen
- En dag av David Nicholls
- Norma ever after av Nancy Baxter
- Mot nordavinden av Daniel Glattauer
- Et ekteskap av Sergio Pitol
- Det motsatte av kjærlighet av Julie Buxbaum
- Det begynner med sex og ender med døden av Jan Chr. Næss
- Indian summer av Jens Christian Grøndahl
- Vi kan godt kysse av Mari Grydeland og Jan Zahl
- Hotellet på hjørnet av bitter og søt av Jamie Ford
Har du noen gode kjærlighetsromaner å anbefale?
7 kommentarer:
Denne bloggposten din har jamen gitt meg noe å tenke på. For jeg ELSKER kjærlighetsromaner. Og da jeg så du spurte etter anbefalinger, så tenkte jeg at "det må jeg jo ha!" og så scrollet jeg gjennom alle bøkene jeg har lest siste nesten to årene. Det er 100 bøker omtrent. Og jeg har jo nesten ikke lest en eneste skikkelig kjærlighetsroman! OMG!
Kjærlighet er jo selvsagt bestanddel i nesten alle bøker, men den der litt søte, litt enkle kjærlighetshistorien har jeg ikke lest mye av.
Det må jeg gjøre noe med!
Men litt kan jeg si:
Jeg har lest One Day av Nicholls og var sånn passe begeistret.
Ellers har jeg lest bøkene til Kate Morton: House at Riverton og The forgotten garden. Begge er oversatt til norsk og de er kjempe fine! Du har kanskje lest dem?
Og så er det The secret life of Pippa Lee, som jeg også likte.
Ja, det var vel omtrent det....
Sukk....
Åja! Den tidsreisendes kvinne, A concise chinese-english dictionary for lovers, Vince & Joy, Siderhusreglene, Kaptein Corellis mandolin... og Jane Austen selvfølgelig.
Er ikke helt enig med Knirk over her at Kate Morton er kjærlighetsroman, men...
Nei, det har du jamen rett i egentlig. Skjønner ikke helt hva jeg tenker på. Kanskje stemningen?
Knirk: Takk for gode tips! Kate Morton er jeg litt skeptisk til da jeg ikke er så veldig glad i historiske romaner. he secret life of Pippa Lee leste jeg tidligere i høst (eller var det i sommer?) og den falt desverre ikke helt i smak. Grei nok, men ikke noe mer enn det i grunn. Ser frem til å lese One day, etterhvert.
Lo: Er ikke så veldig glad i sånne "overnaturlige" romaner, så jeg tror jeg hopper over den tidsreisendes kvinne inntil videre, men "A concise chinese-english dictionary for lovers" må jeg ta med i betraktning. Jane Austen og Kaptein Correlis Mandolin er kanskje ikke helt i min målgruppe i og med at jeg ikke er så glad i historiske romaner, men man skal jo aldri si aldri. Og noen gode klassiker bør man jo uansett få med seg her i livet. Så vi får se. Vince og Joy har jeg lest (men ikke anmeldt oppdaget jeg nå!) og den var søt, men ingen stor leseropplevelse :)
Lurer nesten på om jeg er litt i overkant pirkete når det kommer til hva jeg leser eller ikke... :p
Jeg var også ganske skeptisk til Den tidsreisendes kvinne, men jeg ble VELDIG positivt overrasket! Den virker utrolig rar, men den er ikke det. Håper du gir den en sjanse en dag, og at du ikke blir skuffet :)
Jeg vil anbefale
- Ingenting å angre på av Trude Marstein
- Snør det utenfor vinduet ditt også? av Anita Arildsdatter Pedersen
- Hver sin verden av Marianne Fredriksson
- Alt av Nicholas Sparks
Ei vedlig fin liste som fikk meg til lese enda flere kjærlighetsbøker. En av mine favorittsjangrer også:)
Hotellet på hjørnet av bitter og søt er jo også en historisk roman, da. Delvis i alle fall. Jeg holder på med den nå, og anbefaler den, ja!
Og Secret life of bees var jo også en historisk roman, i det at den fant sted under raseopptøyene i USA...
er du sikker på at du ikke liker historiske romaner? Hva er i såfall grunnen til det?
Legg inn en kommentar