10.09.2010

Stine anbefaler: Takk, det går bra

Multippel Sklerose, MS, rammer oftest kvinner av vestlig avstamming i alderen 20 - 40. Linn Kathrine Skaret-Johnsen var bare 20 år da hun fikk den kroniske, nevrologiske diagnosen. Akkurat på det tidspunktet i livet hvor et menneske virkelig skal leve livet, ha det moro, studere, være aktiv.

Det er en sterk historie hun forteller om det å miste kontrollen på kroppen sin. Kreftene varerer ikke lenge nok til at hun får smørt seg en brødskive, og hun synker sakte med sikkert ned på gulvet. Hun blir fort sliten og hviler mye - uten at hun får spesielt mye mer energi av det. Jeg kan bare tenke meg hvor frustrerende det må være. Skaret-Johsen er den første i Norge som fikk prøve cellegift mot MS, og hun hadde veldig god effekt av dette.


Jeg leste boken for en del år siden, når jeg selv var ca. 20 år, og det var nesten litt uvirkelig å tenke på at "det kunne vært meg." Men selv om det er en trist historie, er det også en positiv historie, som vi får høre fra kjærestens side også. En god reality-check som får deg til å ville leve i nuet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Jeg har oså lest denne boken,helt utrolig bok!Jeg kan kjenne meg igjen i noe,da jeg også har MS.Linn Kathrine er en sterk dame,jeg er kjempeimponert!:)

Linn K. Skaret-Johsen sa...

Tusen hjertelig takk!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...