14.06.2009

10 bøker jeg vil lese - serier

(En liten vri på 10 bøker jeg vil lese, siden det egentlig er 10 serier jeg vil lese, men pytt)

Jeg har bare lest to kioskroman-serier i mitt liv (Emilies Tid og St. Hallvards Hospital), og grunnen til at jeg ikke har lest noe særlig á la dette er fordi verken viktingtiden, magi, bygde-Norge o.l. ikke fenger meg. Alle kioskroman-serier handler riktignok ikke om sånne ting, men man har jo hver sin smak. Andre romanserier som f.eks. Harry Potter, Mannen som elsket Yngve/Komani Orheim/Charlotte Isabel Hansen (selv om jeg ikke kom meg gjennom sistnevnte på første forsøk..) derimot, de fenger mye mer, og jeg har sett meg ut noen serier (i litt vid forstand) jeg kunne tenke meg å lese. Faren er at dersom den første boka ikke er noe god, så gidder man ikke lese de neste i serien heller. Men her er ihvertfall listen:


*Selv om jeg er skeptisk til både Sandemo og kioskromaner, men fordi handlingen er hentet fra et sykehusmiljø er serien med på lista mi ;)


Flere bøker jeg vil lese finner du her

2 kommentarer:

Karin sa...

Romanene til Hanne-Vibeke Holst likte jeg godt. Bøkene om The no.1 Ladies Detective Agency er fine og annerledes krimromaner. McCall Smith har også gitt ut en annen serie som jeg også liker veldig godt og det er The Sunday Philosophy Club series. Det skjer ikke så mye, men det er en fin serie å slappe av med. De fire første bøkene til Jean M. Auel leste jeg da jeg var i tenårene. Den siste kom ut for noen år siden, og vel, man kan jo si at smaken endrer seg. De er interessante, men noen av beskrivelsene kan være litt svulstige.

Du har mange gode lesestunder for deg:-)

Anonym sa...

Ha ha! Adrian Mole! Det var morsomt. Jeg hadde helt glemt de bøkene. De likte jeg husker jeg.

Ellers er det mye her jeg ikke har lest. Har lest McCall Smith og Mc Carthy. Fint.

Margit Sandemo var min store ungdoms leseropplevelse. Jeg kan aldri si et stygt ord om henne. Det var stooooort.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...