10.11.2012

En klar favoritt

I fjor var jeg med på utfordringen 52 noveller på 52 uker, og det beste med det var at jeg oppdaget Alice Munro. Det var en ganske umiddelbar forelskelse som vedvarer, og grunnen til det er hennes fantastiske språk først og fremst, men også de flotte historiene. Fortellingene er ikke høyrøstede, men stillfarne og dype uten å være langtekkelige.

Og i går fant jeg ut at Munro kommer med en ny novellesamling - Dear life - neste uke! O' lykke! Den skal definitivt på ønskelisten til jul!

Du kan starte med å lese om mine Munro-opplevelser her, eller søk på Alice Munro i søkefeltet til høyre på bloggen

1 kommentar:

Karen sa...

Jeg har "Too much happiness" liggende og vente på meg i bokhylla, og gleder meg stort til å begynne! Skal lese omtalene dine mens jeg venter:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...