14.08.2010

Utfordring

Jeg har blitt utfordret av Daisy! Utfordringen går ut på å svare på disse spørsmålene, og til slutt legge til et eget spørsmål før man sender utfordringen videre. Her kommer mine svar:

1. Hvilken årstid liker du best?
Våren når det begynner å bli grønt (ikke når det regner og er slapsete snø) og selvsagt sommeren. Men hver sommer gleder jeg meg også til høst/vinter når man kan pakke seg ned i et pledd, tenne masse stearinlys, lese gode bøker, se filmer, drikke te eller kakao og bare nyte livet.

2. Hva er/var dagens middag?
Hjemmelaget pizza med masse godt på.

3. Hva var det siste du kjøpte?
Hvitvin, yogamatte og øreplugger til meg, og en minnekortleser til pappa.

4. Hva hører du på nå?
Coldplay med Clocks. En fantastisk sang!

5. Hvilke klær i garderoben er dine favoritter?
Går mye i cardigan og singleter i ulike farger og fasonger, og såkalte treggings (blanding av jeans og tights) og vanlige sorte leggings, og ikke minst det sorte bomullsskjørtet som skal sitte høyt i livet (Vanligvis kan jeg ikke fordra ting som er høyere enn 5 cm under navlen, men det skjørtet er fantastisk).

6. Hva er din favoritt iskrem-smak?

Blant vanlig norsk iskrem så må jeg si sjokolade med sjokoladebiter, og selvsagt softis. Men når det gjelder italiensk is... Åh, har du ikke smakt det så har du virkelig gått glipp av noe! Kiwi, sjokolade, kaffe, vanilje, skogsbær, mango, sitron.. Helt fantastisk rett og slett!

7. Hva synes du om personen som tagget deg?
Jeg kjenner ikke Daisy personlig, men hun virker som en veldig ålreit jente! Hun er sykepleierstudent så det er artig å følge med på og minnes min egen tid som spl.student :)

8. Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden, i den neste timen, hvor ville du dratt?
Jeg ville dratt til en sydhavsøy og ligget på stranda med en god bok i den ene hånda og en paraplydrink i den andre. Sammen med kjæresten eller en god venninne eller flere.

9. Hvilke språk ønsker du å lære?
Spansk, italiensk, gresk

10. Hva er din favorittfarge?
Er inne i en lillaperiode nå, men generelt er jeg glad i sterke farger. Grønt, rødt, cerise, turkis, korall osv. Pasteller er ikke noe for meg.

11. Hvilken bok leser du akkurat nå?
Vildängel av Lina Forss, og så skal jeg straks begynne på Bra 7ke greier av C. J. Skuse for å anmelde til Bokbloggturnéen.

12. Beskriv din personlige stil.
Tror jeg er ganske ordinær. Bruker gjerne blå eller sorte jeans/treggings eller sorte leggings, med tunika eller cardigan + singlet til. Hvite tøysko eller sorte ballerinasko går jeg mest i. Til fest liker jeg å pynte meg litt mer, gjerne med skjørt eller tunika. Når det gjelder sminke er jeg ganske kjedelig; maskara. Punktum. Kanskje øyeskygge én gang i halvåret eller noe sånt :p

13. Hva skal du gjøre etter du er ferdig å svare på utfordringen?
Sette meg tilrette i sofaen og glo litt på TV. Endelig helg!

14. Hva er ditt favoritt dyr?
Hund, uten tvil. Alltid hatt hund, og kommer trolig alltid til å ha det.

15. Hva inspirerer deg?
Kommer litt an på hva det gjelder, men familie,kjæresten og venner, en god bok, et fint bilde, en følelse, en drøm, et utsagn osv.

16. Hva er din favoritt-frukt?
Jeg er veldig glad i frukt, så det blir vanskelig å velge bare én.. Men norske epler, kiwi, appelsiner og blodappelsiner står nok høyest oppe.

17. Nevn noe du VIRKELIG ser frem til.
Å (forhåpentligvis) reise på ferie med kjæresten i høst.

18. Samler du på noe?
Bøker må det vel bli. Og på badet mitt kan det se ut som jeg samler på øredobber også, hehe. Og på pc'en samler jeg på bilder som gir inspirasjon.

19. Hvis du kunne endret navnet ditt til hva du ville, hva ville det være?
Jeg har ingen ønsker om å endre navnet mitt, men det finnes jo mange fine navn. De får jeg heller ta vare på til jeg får egne barn.

20. Hvor mange ganger trykker du på Slumre-knappen før du står opp?
Som student var det veldig lett å slumre, men nå slumrer jeg veldig sjeldent.

21. Hva er din favoritt-lukt?
Lukten av Pål ♥ står øverst, men også lukten av salt sjø og nyklippet gress gjør meg rett og slett lykkelig!

22. Hva er ditt favoritt-snop?
Smågodt (fra CandyKing, veldig viktig) av typen sure kirsebær, vaniljefudge, bubblizz, karamellkonfekt, melkepletter og hot lips. Og generelt er jeg glad i sure ting, i melkesjokolade og gjerne salt chips (Sørlandschips, Proviant eller Pringles). Åh, nå fikk jeg ihvertfall lyst på snop... *sikle*

23. Hva er ditt største mote-feilsteg?
Permanent en gang på ungdomsskolen...

24. Hva er det du bare MÅ se på TV?
Jeg MÅ ikke se noe på TV (laster heller ned.. *kremt*), men Grey's Anatomy, Ugly Betty, House M.D., Frustrerte fruer og One Tree Hill går det mye i.

25. Hva ville du bli da du vokste opp?
Fysioterapeut. Men jeg er ganske glad for at jeg slo fra meg det, til tross for at jeg holdt på det ønsket i mer enn 10 år :p

26. Hva er du mest fornøyd med når det gjelder kroppen din?
Smilet, tror jeg. Kanskje rumpa :p

27. Har du noen fobier?

Har ingen uttalte fobier, men jeg er jo ikke så glad i edderkopper og andre insekter.

28. Er det noe i livet ditt du virkelig angrer på?
Ingen store, viktige ting ihvertfall.

29.Om du kunne velge EN person, hvem har formet deg mest?
Det er vel naturlig at foreldrene har en stor rolle i formingen av et menneske, så jeg vil gjerne si både mamma og pappa.

30. Hvem er ditt største idol?
Mormor, hihi

31. Hva er ditt beste barndomsminne?
Alle de fine somrene på Eidsøra

32. Hva ser du på som de viktigeste faktorene/elementene i ditt liv?
Familie, kjæresten, venner og jobb naturligvis. Og bøker, ikke minst!

33. Hvor ser du deg selv om 5 år?
Da håper jeg at vi har et barn eller to, kanskje forlovet/gift, har en jobb jeg trives med, og kanskje har jeg tatt videreutdanning? Jeg har lest mange gode bøker, og kanskje fått utgitt noe av det jeg selv har skrevet. Jeg har utviklet meg som (hobby)fotograf og har flere av mine egne bilder på veggene i leilgheten/huset vi eier.

34. Hva er det ekleste du noen gang har spist?
Spinatsuppe. Fikk det som barn og det sitter fremdeles i som et dårlig minne, hehe

35. Hva er ditt stolteste øyeblikk?
Vanskelig spørsmål, gitt..

36. Hva er ditt flaueste øyeblikk?
Jeg fortrenger sånt :p

37. Kunne du tenkte deg å snakke med noen på “den andre siden” hvis du fikk muligheten?
Ja, skulle gjerne snakket med mormor, farfar og tremenningen min.

38. Tre ting (ikke personer) som du ikke kan leve uten?
Bøker, mobil, fotoapparat

39. (Mitt spørsmål) Hvis du kunne valgt hvilket som helst yrke i verden, hva ville du jobbet som/med?



Jeg utfordrer Ingeborg, Line, Malin og Ladybug :)

1 kommentar:

Delenn sa...

Nice, godt å se det ikke bare er jeg som laster ned ^^, ;D
Tv'en min står mest på som bakgrunnsstøy :p

-Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...