14.07.2009

10 bøker jeg vil lese - ungdomsbøker

I forbindelse med bokbloggturnéen hvor jeg skal lese ungdomsromanene Hvis jeg blir av Gayle Forman, kom jeg til å tenke på at det er jo flere bøker i denne kategorien som jeg har på leselista mi. Det er nok noen år siden jeg var i målgruppen for ungdomsromaner, men det betyr ikke at man ikke kan sette pris på en slik bok selv om man er både 10, 20 og 30 år eldre. Ungdommer kan jo også lese voksenbøker, så hvorfor ikke omvendt? Jeg har ihvertfall et lite knippe med bøker i kategorien ungdomsbøker som jeg kunne tenke meg å lese. Det fine er jo at man kan kjenne seg igjen og mimre tilbake til den gangen man var 14 og uten de altfor store bekymringene ;)

Flere bøker jeg vil lese finner du her

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dødslekene står på min leseliste også, det er jo så mange som skryter av den for tida:)

Lille søster sa...

Veldig fin liste! Men Dødslekene hadde jeg ikke hørt om.

arieldog sa...

Adrian Mole-bøkene er skikkeleg gode, og tv-serien var morosam. den er så gammal at du sikkert ikkje hugsar den. I sommar har vi kosa oss med den svenske varianten "Berts dagbok" på dvd. Den har òg gått på norsk tv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...