05.01.2015

Litteraturmål 2015

Det har vært noen labre leseår i det siste (med tanke på antall bøker, ikke med tanke på gode leseropplevelser), og jeg savner den tiden der jeg kunne sluke bok etter bok og være oppe i 50-60 bøker i året. Men alt til sin tid ("man lever bare en gang" og "tiden går så fort/ungene vokser så fort"), så istedenfor å drømme om noe som ikke er oppnåelig akkurat nå, så satser jeg på noen enkle mål som forhåpentligvis vil gi meg et lite puff i retningen av flere leste bøker og dermed også muligheten til gode leseropplevelser :)


1) Lese minst 15 bøker (12/15)
2) Fullføre en lydbok (jeg har det med å sovne/tenke på alt mulig annet)
3) Lese/lytte på sengen minst 50 ganger (1/50)
4) Lese minst 8 bøker som står i bokhylla per 01. januar 2015 (6/8)
5) Donere 20 kr per leste bok og 50 kr for hver kjøpte bok til Kreftforeningen

(forøvrig litt artig å se at jeg setter meg litteraturmål annethvert år, jfr. mine gamle lister: 2011 og 2013 :p )


Har du noen - store eller små - lesemål for det nye året?


3 kommentarer:

Anette sa...

Lurt å ikke legge lista for høyt, så blir det en hyggelig bonus hvis man klarer å lese flere enn målet man setter seg. Jeg har som mål å lese 52 bøker, i året som gikk klarte jeg 51, så jeg håper og tror at jeg klarer det i år :)

Groskro sa...

Godt nytt år Stine, og jeg blir så glad av å se blogginnlegg fra deg :)

Det er lurt å ikke legge lista for høyt når det gjelder lesemål, og du er småbarnsmor (siden du skrev jentene mine i kommentaren hos meg) og da har en ikke så god tid, det skjønner jeg. Jeg tar en del tog til og fra jobb, og da får en lest ganske mye skjønner du :)

aariho sa...

Fornuftige og bra mål, syns jeg. Jeg har visst gjentatte ganger sagt at jeg ikke setter meg særlig mange mål dette året. Ikke for å være negativ, men ut fra min situasjon. Kos deg med de bøkene du velger! Det skal jeg gjøre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...