20.12.2014

9 bøker jeg vil lese - lilla omslag

Lilla er tydeligvis ikke en populær farge for bokomslag selv om fargen skal gi en følelse av noe sofistikert, luksuriøst, kreativt og verdifullt. Kanskje er det det (angivelige) barn(s)lige og triste(?) ved fargen som gjør at man styrer unna? Eller kanskje det er fordi den trolig appellerer mer til et kvinnlig publikum (guilty as charged der altså!) enn et mannlig? Det var ihvertfall ikke lett å finne bøker med lilla omslag i leselisten min, men i og med at både Yahoo, Milka og Netcom er gode representanter for at lilla kan bety suksess, så må det jo finnes noen bokomslag også, og det ble veldig nært, men ikke fullt 10 denne gangen:



  1. Organer til salgs av Susanne Lundin 
  2. Kryp av Grethe Nestor
  3. Adjø Felicia av Else Panagiotaki
  4. Budskap av Bonnie Eneaney
  5. Klagesang for Easterly av Pettina Gappah
  6. Vi møtes på Chocolate Heaven av Carole Matthews
  7. Diary of a jetsetting call girl av Tracy Quan
  8. Fargen bortenfor av Alice Walker
  9. The lavender garden av Lucinda Riley

Har du lest noen av disse? Eller andre lilla bøker?
Hva syntes du i så fall om de(n)?
 
Se også:
Rosa omslag
Grå omslag
Brune omslag
Hvite omslag
Svarte omslag

2 kommentarer:

aariho sa...

Jeg har ikke lest noen av disse, og tror ikke jeg har noen lilla bøler. Rart, da klesskapet mitt er fullt av lilla klær!

Elida sa...

Eg har lest dei to nederste. Fargen bortenfor er ei utruleg sterk bok, og Lavendergarden er ei bok du leser på eit par dager. Den gir deg ein god historie, og det er vel det eineste :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...