17.03.2010

10 bøker jeg vil lese - Ikke-europeiske forfattere

Alle kan ha godt av å utvide horisonten sin, også når det kommer til bøker. Riktignok holder jeg meg ganske standhaftig borte fra fantasy, og er rimelig motstrebende mot krim, men det er en annen sak. Nå tenker jeg på at jeg ofte leser skandinaviske forfattere, eller forfattere fra USA og Europa. Det finnes helt sikkert en masse god litteratur fra Afrika, Latin-Amerika, Australia og Asia også, så til ære for dem; her er en liste over ikke-europeiske forfattere som jeg kunne tenke meg å lese:

Flere bøker jeg vil lese finner du her


5 kommentarer:

Ingeborg sa...

Spennende liste!

Leste Mønsteret rakner/Things fall apart og Vanære/Disgrace på engelsk årsstudium og engelsk påbygging. Fine romaner, og befriende godt å lese noe annet enn britisk og amerikansk litteratur!

Isabel Allende er også på min liste over forfattere jeg vil lese:-)

Håper alt er bra med deg!

Klem

Anonym sa...

Fin liste - og jeg kan i alle fall umiddelbart anbefale Petina Gappah og DBC Pierre. Veldig forskjellige bøker, men gode på hver sin måte.

Eva sa...

Kan iallfall anbefale "Guden for små ting", "Vernon God Little" og "Kjærlighet i koleraens tid". "Klagesang for Easterly" ligg i skal-lese-snart haugen min, håpar den er bra.

Stine Marie sa...

Så kjekt å høre at flere av bøkene anbefales av dere :)

DBC Pierres bok har jeg avbrutt en gang tidligere, men jeg har veldig lyst til å prøve meg igjen etterhvert.

Lille søster sa...

Guden for små ting husker jeg veldig godt, selv om det er årevis siden jeg leste den. Fin liste!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...