13.10.2009

10 bøker jeg vil lese - novellesamlinger

Novellesamlinger er egentlig en genial oppfinnelse! Særlig når man er på farten eller av andre grunner ikke har tid til mer enn et kvarter her og en halvtime der. Man får mange smakebiter av forfatteren(e)s stemme, og det krever kanskje ekstra mye av forfatteren fordi - etter min erfaring - kan det bli veldig bra når forfatteren har teken på det, mens det blir middelmådig eller i verste fall dårlig. Jeg håper ihvertfall å få en god leseropplevelse med disse novellesamlingene:


Flere bøker jeg vil lese finner du her

2 kommentarer:

Karin sa...

Anna Gavalda si novellesamling er veldig fin og anbefales. Jeg er også nysgjerrig på flere av novellene her, blant annet "Ingen hører til her mer enn du" som jeg har hørt mye bra om.

Stine Marie sa...

Karin: De to du nevner har jeg hørt mye bra om, så derfor satte jeg de opp på listen min :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...