01.12.2011

Bøker til folket! - Julegavetips 2011


Jeg, for min del, får aldri nok bøker og ønsker meg stadig vekk nye.Og når jeg har en god leseropplevelse er det ingen tvil om at jeg vil dele den med andre. Hvilken anledning passer da bedre enn nettopp julen! Det er viktig å ikke glemme at andre kanskje ikke har samme smak som en selv, og det bør derfor ligge en klar tanke bak bokkjøpet. Basert på bøker jeg har lest i 2011 vil jeg anbefale følgende som julegaver:


Til barn og unge:
- Mitt bankande hjarte av Alf Kjeil Walgermo

Til krimelskeren:
- Siste oppdrag av Paul Carson

Til den som liker bøker fra virkeligheten:
- 3096 dager av Natascha Kampusch


Til den som liker norsk litteratur:
- Bare mamma som er Gud av Line Merethe Nyborg

Til den som liker noveller:
- Rømlingen av Alice Munro

Til den som liker lett underholdning og chick-lit:
- Øya av Victoria Hislop


Denne bloggposten er del av et blogghopp, et fenomen som betyr at flere bokbloggere skriver om samme tema. Det er Mari på Flukten fra virkeligheten som står bak, og hvis du går inn via lenken kan du finne flere bloggposter fra andre som er med på blogghoppet, og dermed få mange gode tips til årets (bok)julegaver.

1 kommentar:

Mari sa...

Så mange flotte tips, Stine Marie :) Jeg har fått lest litt av Munro i år og det var virkelig bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...