29.11.2011

Tips om julenoveller?


Jeg er med på utfordringen 52 noveller på 52 uker hos Bai /Boklesebloggen, og selv om jeg har nok noveller i de novellesamlingene jeg har i bokhylla til å komme i mål, men ingen av de handler om jul! Og det kunne jeg tenke  meg nå som vi har gått inn i adventstiden. Bare mjuke pakker under treet av Kevi Henriksen er det eneste alternativet jeg har kommer på i farten, men det finnes helt sikkert flere. Derfor spør jeg dere kloke bokhoder om det er noen som har gode tips til enkeltnoveller eller novellesamlinger med juletema?

3 kommentarer:

Nina sa...

Levi Henriksen har en novellesamling til om jul - "Alt det som lå meg på hjertet". Det blir min julelektyre. Ellers Dickens' "Christmas Stories".

Askeladden sa...

Levi Henriksen har også skrevet flere novellesamlinger om Jul. Noen av de heter Snø og Hjem til jul. Laila Stien har skrevet en novellesamling som heter Hjem til Jul. Ellers kan jeg anbefale en liste over julebøker på bokelskere. Den er en blanding av ulike sjangrer. Kanskje finner du en god novellesamling der? linken er http://bokelskere.no/liste/134890/liste/

Syk pike sa...

Karens jul av Amalie Skram er nydelig. Piken med svovelstikkene a H.C. Andersen er et annet forslag - men den sogner vel til eventyrene...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...