01.02.2011

Litteraturmål 2011 - Status 1

I desember bestemte jeg meg for å skrive ned noen av de målene jeg hadde for lesingen i 2011, og nå som årets første måned er over kan jeg konkludere med følgende:
  1. 0 av 2 klassikere
  2. 0 av  5 bøker i serien Jordens barn (Leste den første boka i 2010) 
  3. 0 av 12 engelskspråklige bøker
  4. 0 av J. M. Coetzee
  5. 0 av 4 kriminalromaner
  6. 0 av 1 bok om skriving
  7. 0 av 1 Jane Austen
  8. 2 av 12 novellesamlinger (Løsrivelse og Rømlingen
  9. 0 av Vigdis Hjorth
  10. 0 av 5 personlige skildringer/biografier
Dette har trolig å gjøre med at jeg er med i novelleutfordringen som går ut på å lese én novelle per uke i 2011, og dermed har det vært litt ekstra fokus på det. Dessuten følger jeg ikke denne listen slavisk for å komme gjennom den fortest mulig. Jeg leser jo andre ting utenom som ikke står på denne listen. Så jeg sier meg fornøyd med januar-statusen :)

Hvordan ligger du an i forhold til dine mål?

5 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Du får si i fra hvis du trenger en bok av Cotzee. Jeg har Barndom liggende her og jeg tror neppe jeg kommer til å lese den. Den er på jakt etter et nytt hjem :)

Kirsten M sa...

Har lest hva du skriver om Alice Munro og får veldig lyst til å lese noe av henne, har selv ingen egentlige mål vedr lesing for året.

Askeladden sa...

Jeg tenkte først helt elendig. Men jeg har klart litt av målene. Det jeg har klart best er å ikke lese så mange kjærlighetsromaner og lese en bok om gangen. Jeg er blitt bedre å skrive bok anmeldelser. Selv om det er ikke helt topp. Men har bok anmeldelser halvferdig på word dokumentet. Så jeg må gjøre disse ferdige. Ellers leste jeg før jul to mursteiner. Jeg hadde som mål lese noen mursteiner dette året siden jeg egentlig har litt fobi mot mursteiner.

Anonym sa...

Etter bare en måned er jeg helt ajour med min utfordring; en klassiker i måneden. Jeg satte en så liten utfordring for meg selv fordi jeg som regel velger bøker basert på hva jeg ser (på biblioteket eller hos andre bloggere).

Jeg synes din utfordring til deg selv var kjempefin, og ikke minst variert. Jeg synes du kan være godt fornøyd, året har nettopp begynt :-)

Line sa...

Jeg liker "akkurat nå.." statusen din! Les Øya så fort du får sjansen, den er fantastisk!

Jeg jobber jo fortsatt med min 101 på 1001-liste, og ligger helt greit an trur jeg...i allefall på lesesida..trening derimot :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...