21.03.2010

De verste og de beste

Det er en aldri så liten farsott som har rammet bokbloggerne de siste dagene, og det dreier seg om Beate som oppfordrer lesere til å nevne sine 5 favorittbøker, og Elin som oppfordrer til å nevne sine verste leseropplevelser. Begge to skal sammenfatte en liste over lesernes favoritter, og jo flere jo bedre. Derfor oppfordrer jeg alle til å ta en kikk og legge igjen en kommentar hos de to bloggerne.

Det som er litt morsom med dette er jo at bøker som jeg vil plassere høyt opp på en favorittliste, er bøker som andre kanskje vil plassere på taperlisten, og omvendt. Smaken er som baken :)

Mine bidrag er forøvrig:

5 beste* Hjertets fryd av Per Nilsson
* Ambulanse av Johan Harstad (novellesamling)
* Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd
* Zahir av Paulo Coleho
* Animal farm av George Orwell

5 verste

* Blind av Lars Ove Seljestad
* Få meg på ,for faen av Olaug Nilssen
* Menn som hater kvinner av Stieg Larsson
* Vindauga i matsalen vender mot fjorden av Mette Kalsvik
* Berlinerpoplene av Anne B. Ragde

2 kommentarer:

Groskro sa...

Nå har jeg lest I fjor sommer, takk for en god anbefaling:-)

Likte du ikke Menn som hater kvinner?? Det er vel min absolutte favoritt krimbok.

Ha en fin kveld! :-)

annkolaas sa...

Og "Få meg på, for faen!" er en av mine favoritter. Hysterisk og bisarr humor;)

Jeg valgte forøvrig "Jorden nynner sin hemmelige sang" fra Aschehoug (nå snakker jeg om anmeldelsen din av "Det broderte hjertet", og det er jeg glad for når jeg ser hva du skriver. Men det behøver ikke å bety at den andre er noe bedre. Men man kan jo håpe..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...