06.12.2009

10 bøker jeg vil lese - svenske forfattere

Å lese bøker på originalspråket er noe man burde gjøre hvis man mestrer det, og for min egen del så er det ikke noe problem å lese bøker på svensk. Derfor er Capris.no en skattekiste! De selger masse svenske pocketbøker til knappe 30-40 kroner, og svenske bøker er generelt billigere enn de norske. Det passer meg veldig bra når jeg har lyst til å bli litt mer kjent med forfatterne som vårt naboland tilbyr. Her er ihvertfall en liten liste med bøker skrevet av forfattere som jeg kunne tenke meg å lese:

Litt juks på nr 3 og 5, men de handler altså om samme hovedperson, så hvis første boken er bra vil jeg lese de påfølgende bøkene også ;)

Har du noen svenske forfattere å anbefale?


Flere bøker jeg vil lese finner du her

4 kommentarer:

Karin sa...

Har du lest noe av Katarina Mazetti? Hun skriver lettlest og underholdende. Jeg leste en av romanene hennes i sommmer; Mitt liv som pingvin. Anbefales. http://karinleser.blogspot.com/2009/08/en-herlig-underholdningsroman-fra.html

Marianne sa...

Men om du skal lese Linda Olsson på originalspråket må du lese den engelske utgaven faktisk. Hun er svensk, men har utvandret og skriver på engelsk. Hvis du ser på linken din så ser du også at den er oversatt. Men genialt at de svenske bøkene er så billige da. Hvorfor er de det egentlig, sånn i forhold til de norske?

Anita sa...

Ja, Capris er genialt! Har du lest Johan Theorin? Håkan Nessers bøker om Gunnar Barbarotti er også veldig bra.

Beatelill sa...

Jeg anbefaler også Katarina Mazeti "Grabben i graven brevid". I tillegg liker jeg veldig godt Kajsa Ingemarsson og Karin Alvtegen. Sistnevnte skriver psykologiske trillere som er meget gode!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...