03.09.2011

10 bøker jeg vil lese - fotobøker

Jeg kan sitte i timesvis på imgfave, vi.sualize.us, flickr, weheartit og lignende sider, og bare bla videre fra side til side, hente inspirasjon fra fantastiske fotografer og grafiske designere, og bare kjenne hvordan bildene skaper følelser. Akkurat det vil jeg med mine bilder også. Jeg er bare en amatørfotograf som ikke kan så altfor mye om de ulike innstillingen, men jeg vil at folk skal kjenne noe når de ser bildene mine. Ikke bare synes de er fine.
Men for å bli en bedre fotograf kan det være lurt å lese (eller se i) fotobøker. Både for inpirasjon og læring.


Gleder meg til Nordic Light igjen til neste år :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er også fryktelig glad i fotografering og fotokunst :) Har sjekket ut bøkene til Scott Kelby og syntes de ble litt vel utstyrsfikserte, men informative og greie bøker likevel. Sånn ellers er jeg veldig fan av Sally Mann og Joyce Tenneson. Immediate family og What Remains av førstnevnte, eller Illuminations og Wise Women av sistnevnte er veldig anbefalelige :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...