09.04.2010

Stine anbefaler: Sammen

Jeg synes det er på tide med anbefaling av en god chick-lit bok, for hva er vel ikke deiligere enn å slappe av med en lettlest, humoristisk og kjærlighetsfylt roman nå når dagene stadig blir lysere og lengre?! Perfekt lektyre i solveggen, og etterhvert på stranda (Ja, jeg lengter etter sommer!).

En av de første chick-lit bøkene jeg leste er også en av de som har forblitt min favoritt i denne sjangeren, nemlig Sammen av Josie Lloyd og Emlyn Rees. Forfatterne er et ektepar, og det er litt uvanlig og artig synes jeg! Begge har visstnok utgitt bøker på hver sin kant tidligere før de startet med samarbeidet.

Jack: 27, kunstner, bor med kameraten Matt, er singel og trives med det. Amy: Ferdig utdannet, eier egen leilighet, har ikke hatt sex på 6 måneder og vurderer å melde seg på Reisesjekken. Disse to - på mange måter forskjellige - menneskene møtes, og det oppstår søt romanse. Men alle vet vel hvor vanskelig (og deilig!) det kan være.. Jack har nemlig en hemmelighet som kan ødelegge forholdet deres.

Boka er delt inn i flere kapitler hvor de to hovedpersonene har hovedrollen i annethvert kapittel, og noe av det beste med denne romanen er nok at den er troverdig, både i handling og ord. Jack og Amy kunne vært deg og meg, eller hvem som helst. Det er nok lettest å kjenne seg igjen i Amy, men samtidig er det gøy å lese hva Jack tenker. Den typiske mannen som står imot å la seg trollbinde før han plutselig oppdager at han har falt pladask.

Boka er fylt med humor og romantiske situasjoner, så vel som det hverdagslige, og det er lett for leseren å kjenne seg igjen. Man blir nesten litt glad i de to. Og for den som blir like begeistret for denne som meg, så kan jeg anbefale Sammen igjen som er en frittstående fortsettelse av denne.

6 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg støtter denne anbefalingen 100 %. Begge disse bøkene er favorittene mine i denne sjangeren ;)

Stine sa...

Denne skal jeg skaffe meg! JA; vi elsker chitlit i sola ;)
God helg :)

Anonym sa...

Enig, disse bøkene står fram som høydare(re)innen sjangeren! Og når vi først er inne på chick-lit; danske Hanne-Vibeke Holsts trilogi om Therese + engelske Allison Pearsons "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til" er også lesverdig lettbent underholdningslektyre.

Elin

Line sa...

Oh, vil lese! En dag skal jeg rote meg ned på biblioteket og se hva de har der =)

Antidamen sa...

Det var den boka som fikk meg ganske hektet på chick-lit også :D Så moro. Elsker siden din her - fant den via bokelskere.no :)

Stine Marie sa...

Så koselig å høre at du liker bloggen min så godt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...