30.06.2013

Kvartalsoppdatering: April - Juni 2013

Ooops, et forhåndsinnstilt innlegg som jeg har glemt av... Opdateringen er ikke korrekt, så jeg skal komme med riktige tall ganske snart :)
  
Oppdatert 03.07!

Det er på tide med en liten kvartalsoppdatering med tanke på lesemålene for 2013, og slik ser det ut etter årets første kvartal:

  1. Lese minst 25 bøker - Dette høres kanskje ikke så voldsomt ut, men med tanke på at det i 2012 ble lest 15 bøker, og at det kommende året vil by på en del travle perioder, så høres 25 bøker fornuftig ut. Alt over blir en bonus.
    Lest 0 av 25 (+ 5 av 25 fra forrige kvartals oppsummering)

  2. Lese minst 3 engelskspråkelige bøker - For å holde språket ved like, få litt annen input og fordi mange bøker gjør seg best på originalspråket.
    Lest 0 av 3 (+ 1 av 5 fra forrige kvartals oppsummering)

  3. Ikke kjøpe mer enn 2 bøker i måneden (gjennomsnittlig) - Jeg har jo mer enn nok uleste bøker i bokhylla, men totalt kjøpeforbud vil aldri fungere, så moderasjon er veien å gå. Kjøper jeg 4 bøker den ene måneden, må jeg avstå en annen måned.
    Kjøpt 4 av 24 (+ 6 av 24 fra forrige kvartals oppsummering)

  4. Lese noe fra 1001 bøker-listen - Finnes sikkert mange gode skatter der.
    Lest 1 (Det  synger i gresset av Doris Lessing, Årets første oppnådde mål!)

  5. Lese Mammutjegerne av J. M. Auel - Jeg har lest de to første bøkene i serien Jordens barn, så det er bare å lese videre.
    Ikke lest


  6. Lese minst 10 av de uleste bøkene i bokhylla - Bøker som har stått i flere år bør leses slik at det kan bli plass til nye bøker etterhvert
    Lest 0 (+ 3 fra forrige kvartals oppsummering)

  7. Lese minst 2 personlige skildringer/biografier - For å få et avbrekk fra fiksjon
    Lest 0 (+ 1 fra forrige kvartals oppsummering)

  8. Lese minst 2 bøker i serien The No. 1 Ladies Detective Agency - Fordi jeg har lest de tre første bøkene og synes i grunn de er koselige og litt humoristiske. Perfekt når man vil ha noe lettlest.
    Lest 0 (+ 1 fra forrige kvartals oppsummering)

  9. Donere 10 kroner per 100 sider jeg leser, og 20 kroner per bok jeg kjøper til Kreftforeningen - Flere bloggere (Moonstar, Gråbekka, Leserommet m.fl.) har i 2012 donert penger til en veldedig organisasjon i form av x antall kroner per leste/kjøpte bok, og det synes jeg var en innmari god idé, så jeg må bare henge meg på.
    Innsamlet hittil: 180 + 200 kr

  10. Fortsette å blogge om bøkene jeg leser :)
    Selvsagt :)


Dette lover jo veldig godt! Kanskje jeg for én gangs skyld har skrevet en realistisk leseliste! :p


Hvordan ligger du an med leselisten din?


Se også:
Kvartalsoppdatering Januar - Mars 2013
Kvartalsoppdatering Juli - September 2013

1 kommentar:

aariho sa...

Har nettopp skrevet kvartalslogg sjøl, men den ble så omfattende. Må prøve å finne en annen form. Din form er helt annerledes.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...