31.03.2013

Kvartalsoppdatering: Jan - Mars 2013

Det er på tide med en liten kvartalsoppdatering med tanke på lesemålene for 2013, og slik ser det ut etter årets første kvartal:

  1. Lese minst 25 bøker - Dette høres kanskje ikke så voldsomt ut, men med tanke på at det i 2012 ble lest 15 bøker, og at det kommende året vil by på en del travle perioder, så høres 25 bøker fornuftig ut. Alt over blir en bonus.
    Lest 5 av 25

  2. Lese minst 3 engelskspråkelige bøker - For å holde språket ved like, få litt annen input og fordi mange bøker gjør seg best på originalspråket.
    Lest 1 av 3 (The Kalahari Typing School for Men)

  3. Ikke kjøpe mer enn 2 bøker i måneden (gjennomsnittlig) - Jeg har jo mer enn nok uleste bøker i bokhylla, men totalt kjøpeforbud vil aldri fungere, så moderasjon er veien å gå. Kjøper jeg 4 bøker den ene måneden, må jeg avstå en annen måned.
    Kjøpt 6 av 24 (Fra Mammutsalget)

  4. Lese noe fra 1001 bøker-listen - Finnes sikkert mange gode skatter der.
    Lest 0

  5. Lese Mammutjegerne av J. M. Auel - Jeg har lest de to første bøkene i serien Jordens barn, så det er bare å lese videre.
    Ikke lest

  6. Lese minst 10 av de uleste bøkene i bokhylla - Bøker som har stått i flere år bør leses slik at det kan bli plass til nye bøker etterhvert
    Lest 3 (For mye lykke, The Kalahari Typing School for Men og Et velsignet barn)

  7. Lese minst 2 personlige skildringer/biografier - For å få et avbrekk fra fiksjon
    Lest 1 (Skynd deg å elske)

  8. Lese minst 2 bøker i serien The No. 1 Ladies Detective Agency - Fordi jeg har lest de tre første bøkene og synes i grunn de er koselige og litt humoristiske. Perfekt når man vil ha noe lettlest.
    Lest 1 (The Kalahari Typing School for Men)

  9. Donere 10 kroner per 100 sider jeg leser, og 20 kroner per bok jeg kjøper til Kreftforeningen - Flere bloggere (Moonstar, Gråbekka, Leserommet m.fl.) har i 2012 donert penger til en veldedig organisasjon i form av x antall kroner per leste/kjøpte bok, og det synes jeg var en innmari god idé, så jeg må bare henge meg på.
    Innsamlet hittil: 140 + 120 kr

  10. Fortsette å blogge om bøkene jeg leser :)
    Selvsagt :)


Dette lover jo veldig godt! Kanskje jeg for én gangs skyld har skrevet en realistisk leseliste! :p


Hvordan ligger du an med leselisten din?

Se også:
Kvartalsoppdatering April - Juni 2013
Kvartalsoppdatering Juli - September 2013

3 kommentarer:

Anaruh sa...

Oj - så flink du har vært!
Tror jeg må oppdatere litt jeg også, aner at jeg ligger litt dårlig an...

aariho sa...

Fint å lese oppsummeringer fra andre bloggere. Men det betyr ikke at jeg vil sammenligne meg med andre. Vi er ulike, noen har skole og lange arbeidsdager, noen småbarn og mye å holde på med. Noen andre igjen er pensjonister og kan lese når vi vil, nesten. Og bøker skal bare være glede, mener jeg . Laget en oppdatering sjøl i dag, og fant ut at det var en fin repetisjon for egen del. (Dagbok?)

astridterese sa...

Det var en virkelig fin oppdatering. Oversiktlig og grei.
Jeg har ikke skrevet ned noen statistikk for meg selv dette året, men det er klart jeg kunne hentet ut noen tall fra Bokelskere.
Jeg hadde håpt å få lese like mye som i fjor, men i mellomtiden har mannen min og jeg begynt som frilufts-mennesker (.-)), så da blir det mindre lesetid. Noe jeg er litt lei meg for.
Ha en riktig fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...