17.01.2012

Paulo Coleho

Jeg hørte Paulo Coelhos roman Zahir på lydbok for en del år siden og den falt virkelig i smak. I etterkant har jeg naturligvis tenkt at jeg skulle lese både den ene og den andre boken han har skrevet, men det har bare ikke blitt sånn.

Nå derimot har jeg fått nyss om at han i dag har kommet ut med en ny roman på norsk; Alef. Den handler om at hovedpersonen opplever en åndelig krise som får ham til å ville begynne på nytt. Han vil reise og knytte nye forbindelser til mennesker og land. Han reiser gjennom Afrika og Europa, og ender i Asia via den transsibirske jernbanen. Underveis treffer han den unge fiolinisten Hilal som blir med på reisen som lærer dem om kjærlighet og tilgivelse, og som gir dem mot til å overvinne livets uunngåelige utfordringer.
  
Dette minner meg bittelitt om Zahir, så den må definitivt legges til på leselista, og kanskje plukker jeg frem en Colho roman fra bokhyllen ganske snart.

1 kommentar:

Groskro sa...

Jeg har kun lest Alkymisten av Paulo Coelho, og den syntes jeg var oppskrytt. Kanskje jeg burde gi han en ny sjanse? :-)

Sv: boleroen på bloggen min er helt sikkert et strikkeprosjekt du kan klare, det er overhodet ikke komplisert.

:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...