17.09.2010

Stine anbefaler: Stiff

Denne ukens anbefaling er noe litt utenom det jeg vanligvis anbefaler, nemlig en slags populærvitenskapelig bok; Stiff av Mary Roach. Og jeg er ikke så sikker på om det er så mange av dere som tittet innom bloggen som kommer til å lese den, men jeg må bare anbefale den. Fordi jeg synes den var veldig bra. Morbid eller ei :p

Denne boka er blant mine favoritter! Temaet er makabert, men likevel noe som alle en gang må ta stilling til. Mye litteratur finnes om sjelens liv etter døden, men få av oss tenker like mye på hva som skjer med vår fysiske kropp, rent bortsett fra den naturlige forråtnelsen. Blir vi gjødsel? En crash test dummie? Forskningsmateriale? Denne boka har svarene, og gjennom sine enkle beskrivelser, gjøres det skremmende til noe hverdagslig. Med humor, sitater/ordspråk, historier om fortidens forskning og forfatterens øye for detaljer gjøres det hele til en knakende god, om enn litt bisarr bok om livet etter døden.

Spørs om jeg ikke må lete opp flere av Mary Roaches bøker eller andre bøker innen emnet ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...