29.03.2009

Er du der ute? av Marian Keyes


"Anna Walsh er offisielt et vrak. Hun er følelsesmessig knust og har bare en tanke i hodet: hun må tilbake til New York. New York består av vennene hennes, en fantastisk jobb og ikke minst ektemannen hennes. Ingenting i Annas liv er imidlertid enkelt lenger. Ikke bare blir returen til Manhattan vanskeliggjort av hennes fysiske og følelsesmessige arr, det virker også som om Aidan er forsvunnet. Er det på tide for Anna å gå videre, og kan hun i så fall klare det?"
(Kilde: bokkilden.no)


Jeg har tidligere lest Vannmelonen, Engler i L. A. og Rachels ferie, og i likhet med de tre bøkene handler også Er du der ute? om søstrene Walsh, hovedsakelig Anna. Hun kommer til Dublin fra New York etter en ulykke, og pleies av sin kjære mor. Anna savner imidlertid Aidan og vil reise tilbake. Å finne ham viser seg derimot å bli en vanskelig affære.

På boken står det sitert: "Keyes-tilhengere vil omfavne denne som hennes beste hittil" - Booklist, USA, og jeg må gi dem rett i det, Jeg har riktignok bare lest tre av hennes bøker tidligere, men denne er definitivt den beste. Den er skrevet på en typisk lettlest, underholdende chick-lit måte, men den inneholder så mye mer! Jeg satt med en klump i halsen flere ganger når historien om Aidans forsvinnelse blir avdekket, og det tror jeg ikke jeg har gjort når jeg har lest en chick-lit bok før.

Det som trekker litt ned er at slutten blir trukket litt lenger enn den trenger, og det er en del gjentagelser av ord og vendinger. Variér litt mer! Og ved siden av hovedhistorien foregår det en historie om Helen, Annas yngre søster, som har fått jobb som privatdetektiv. Det ble altfor tamt.

Men det er i grunn bare for smålplukk å regne, så jeg vil gå så langt som til å si at hvis man kun skal lese en (eller to) bøker av Marian Keyes, så vil jeg anbefale Er du der ute? (og Vannmelonen).
Terningkast 5

Utgitt: 2007
Forlag: Damm
Sider: 526
ISBN: 9788204137227

1 kommentar:

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
Skip Idle Downloads Using NZB Files You Can Hastily Find HD Movies, Games, MP3 Singles, Applications & Download Them at Maxed Out Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet Search[/B][/URL]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...