16.02.2009

Engler i LA av Marian Keyes


"I motsetning til sine søstre Rachel og Claire har Maggie Walsh alltid vært rolig og fornuftig. Helt til hun forlater ektemannen og drar til Hollywood. I LA bor Maggie hos sin beste venn, Emily, og hun begynner å gjøre ting hun aldri har gjort før. Etter hvert oppdager Maggie hva hun vil i livet, og hvorfor hun forlot ektemannen"
(Kilde: Bokkilden.no)



Marian Keyes chick-lit bøker har vært på markedet i mange år, men jeg leste ikke en bok av henne før i fjor sommer (*savne å ligge på stranda i 30 grader*). Jeg liker å lese chick-lit innimellom og nå synes jeg det var på tide å lese mer av Marain Keyes. Har jo 3-4 uleste bøker skrevet av henne i bokhylla mi.

Engler i L.A. handler kort fortalt om Maggie som bryter med ektemannen sin når hun finner ut at han har vært utro. Etter et kort opphold hos sine foreldre flyr hun til L.A. for å bo en måed hos bestevenninnen sin Emily. Naturlig nok byr solbyen på mange forviklinger og synder, og som om ikke det var nok, så kommer foreldrene og to av søstrene hennes på besøk etter 3 uker.

Marian Keyes skriver i en lett og munter tone. Selv der hvor Maggie har det kjipt og vanskelig klarer hun å ikke dra det for langt ned i gjørma. Og det er positivt. Chick-lit skal jo være ladet med feel good-vibber ;) Ellers er alt etter oppskrifta, og ingen spesielle overraskelser eller vendinger. Jeg tror nok jeg likte Vannmelonen hakket bedre enn denne.


Terningkast 3

Utgitt: 2004
Forlag: Damm
Sider: 491
ISBN: 9788204097996

2 kommentarer:

Lille søster sa...

Jeg har bare lest akkurat denne. Helt ok, men ikke mer.

Stine Marie sa...

Ja, den gir ikke like mye som annen litteratur, synes jeg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...