22.10.2008

Lukten av bøker



Mr. Big: "Er du den siste i New York som låner bøker på biblioteket?"
Carrie: "Jeg liker lukten"
Fra SATC-filmen

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Og jeg kunne ikke vært mer enig! Det er deilig å komme inn på biblioteket og kjenne den velkjente lukten av bøker. Bøker som mange allerede har lest før deg, bøker som har blitt merket med eselører og bøker som har vært i hundrevis av hjem. Det er lukten av leseglede, lukten av kunnskap og historie. Det er lukten av inspirasjon og opplysning.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Derfor skal jeg ha mitt eget bibliotek når jeg en gang flytter inn i eget hus!

2 kommentarer:

Lille søster sa...

Enig! All verdens e-bøker og lydbøker (som også er fint) kan ikke komme opp mot en ordentlig bok med sin lukt og sine spor etter sin(e)leser(e).

Ingeborg sa...

Ahh nå fikk jeg lyst til å lese noe helt annet enn pensum! Driver egentlig med Bisettelsen av Lars Saabye Christensen, men den er foreløpig lagt litt til side, siden det er store mengder pensum som skal leses...

Fikk også lyst til å sex & the city the movie, men den skal få vente til lørdag kveld.. da blir det film og avslapping etter tre intense dager med samling og undervisning på skolen! Skal på skolen kl 08.30 på lørdag faktisk...

Håper alt er bra i Bergen:-)

Klem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...