13.09.2008

13. uke av Marianne Mjaaland


"Wera Wiehe er nyansatt lege på Kvinneklinikken hvor en 16 år gammel jente skal ta abort. Jenta ligger på operasjonsbordet, men svangerskapet har påssert den lovlige tolvukersgrensen. Idet narkosen begynner å virke, bryter jenta sammen. Wera må foreta et valg - et valg som skal komme til å få konsekvenser. Boken er en fortelling om gråsoner og etiske dilemmaer. Av og til må noe dø for at noe annet skal få leve, men hvor går grensen?"
(kilden: bokkilden.no)

Jeg har tidligere lest Unaturlig dødsfall meldes av Marianne Mjaaland og likte den nokså godt. (Hvem liker vel ikke å lese om sykehusmiljøet når man er spl.stud? :p) Derfor ble jeg glad når jeg så at hun kom ut med ny bok hvor historien også denne gangen er hentet fra sykehusmiljøet. Og hovedtemaet - abort - synes jeg er veldig spennende, men til tross for litt godvilje, så er ikke denne boken verdt så mye.

Mjaaland skriver for mye dilldall rundt historien og trekker beskrivelsene ut i det uendelige til tider. Historien kunne vært gjort mye mer interessant, men alt utenompratet gjør at jeg får lyst til å hoppe et avsnitt eller to. Nesten som å se på såpeopera - du kan gå glipp av 3 episoder, men de er fremdeles på stedet hvil.

Vil heller anbefale å lese Unaturlig dødsfall meldes.

Terningkast:


Utgitt: 2008
Forlag: Gyldendal
Sider: 278
ISBN: 9788205376069

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...