01.06.2011

Strandlektyre

Jeg har mer eller mindre funnet frem den lektyren som skal være med på en 14 dagers sydentur, og tallet er fem. Om jeg får lest alle tviler jeg litt på i og med at det nok ikke blir like mye tid på stranden som om jeg hadde dratt med Bergensvenninne mine (denne gangen er det min kjære, jeg og et vennepar som drar, og de andre er ikke like mye solslikkere som meg. Ihvertfall ikke min bedre halvdel, hihi). Men det gjør ikke noe. Lesing skal være glede og ikke stress.

Uansett er jeg nødt til å ha med meg tilstrekkelig med bøker. Å gå tom er ikke et alternativ! Derfor har jeg plukket frem noen bøker som ikke skal være lest på 1-2-3 (med mindre de er veldig bra og jeg ikke klarer å legge de fra meg, vel å merke). Hvem jeg begynner med først og sist vet jeg ikke ennå, men her er ihvertfall en liste:

Mine drømmers land av Merice Briffa
Et hemmelig liv av Diane Chamberlain
The memory of running av Ron McLarty
Brustna hjärtans café av Lolly Winston
En stjerne i natten av Marian Keyes.

...Og på lydbok har jeg Linn Ullmanns Når jeg er hos deg


Har du lest noen av disse - og hva synes du om de(n)?

Hva leser du på stranden/i gresset/i solveggen denne sommeren?

3 kommentarer:

Elida sa...

Eg elsker at du har med deg "Mine drømmers land". Ei av mine favoritter og den boka eg anbefaler oftest (trur eg!) :-)

Stine Marie sa...

Så bra å høre! Gleder meg til å lese den - selv om jeg egentlig ikke er så glad i historiske romaner. Men man skal jo ikke være helt fastlåst i sine favoritter heller :)

Elida sa...

Tro du meg, når du har lest denne har du garantert gløymt at du har lest ein historisk roman, og du bør ha neste bok i trilogien veldig nærme. Viss ikkje må du løpe til bokhandelen/biblioteket;-) 2. bok i trilogien heiter "Urolige tider" og tredje bok (som akkurat kom ut på norsk, og som eg slukte på 2 dager) heiter "Elvens datter".

Favoritter er noko me alle har, men av og til er det greit å utvida horisonten litt:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...