20.05.2011

Leser søker inspirasjon


Det går fryktlig tregt med lesingen for tiden, og det er litt frustrerende. Selv ikke på nattevaktene mine orket jg å lese noe særlig, og det pleier jeg jo alltid å gjøre. Men om 2 uker er det sommerferie, og da håper jeg at lesegleden kommer tilbake :)

Har avbrutt to bøker i det siste; Det är 1988 och har precis börjat snöa av Sigge Eklund og Beethoven var en sekstendedel svart (novellsamling) av Nadine Gordimer, og jeg vet ikke om jeg skal skylde på forfatterne eller meg selv. Kanskje får de en sjanse senere, men akkurat nå trenger jeg noe lett litteratur med humor og/eller galskap, så får vi håpe at Elin Rises Luremus fyller noen av disse kravene, for den skal jeg anmelde for LiV. Og så har jeg Marian Keyes nyeste roman å glede meg til :)

5 kommentarer:

Anja sa...

Sånn har jeg hatt det flere ganger også. Noen ganger er det nok boken, og noen ganger har jeg rett og slett fått en overdose bøker(gjerne hvis det har blitt mye av det samme)... Men som regel kureres det av en enkel og god bok som får en til å slippe og tenke så mye! Får håpe Luremus hjelper på leselysten! Jeg har ikke fått lest den selv ennå, men skal snart...

elisesophie sa...

Det er kjedelig med sånne "tørkeperioder" i lesinga. Men som oftest går de ganske fort over. For tida så leser jeg Haruki Murakami - Kafka on the Shore, og er storfornøyd! Om du ikke har lest noe av han før, så anbefaler jeg å prøve han ut. Ellers leste jeg nettopp en veldig bra bok som heter The Society of Others, skrevet av William Nicholson. Om du liker å lese på engelsk, så er den utrolig bra!

Kasiopeiia sa...

Man trenger definitivt noen skikkelig morsomme feel-good bøker til tider :)

Kasiopeiia sa...

Jeg må få legge til at jeg ser at den nye boken til Marian Keyes har jeg allerede lest på engelsk.. Jeg synes den var utrolig skuffende, dessverre!

Groskro sa...

Hei,

jeg har begynt å lese Den glemte hagen av Kate Morton, den er veldig bra så langt. På to travle dager har jeg lest over 130 sider, og jeg leser ikke spesielt fort... :-) Det er mitt tips.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...