21.05.2009

Utfordring - Utdrag fra fem bøker

Ladybug utfordrer meg til å plukke ut fem bøker fra bokhylla og skrive ned et avsnitt fra hver av de. Bakgrunnen for denne leken kan du lese om her.

Jeg har derimot pakket ned mesteparten av skjønnlitteraturen jeg har lest, og den uleste har jeg stort sett sendt hjem slik at jeg skal ha noe å lese på i sommer. Men jeg skal se hva som står igjen i bokhylla, og så har jeg 8 biblioteksbøker liggende, så det burde ikke være noe problem. La oss se!

I det ordene når fram til ørene min, kommer den mausoleumformete Martirio High School til syne mellom trærne. En bitte liten frysning, som en mark, borer seg gjennom meg
Vernon God Little skrevet av D. B. C. Pierre, s. 24

Jeg velger å ikke fortelle noen i min nærhet om kulen. Vil ikke belaste andre med noe som kanskje viser seg å være en bagatell. Men kanskje er det fordi den vil bli mer virkelig hvis jeg forteller om den til noen jeg kjenner
Gå med hele ditt hjerte av Klara H. Slettemoen, s. 15

For ham var det nemlig bare noe mer å lagre, å vite. Det var slikt som skjedde. Begivenheter fant sted. Fakta. En opphopning av fakta
Blått som Alentejo av Monica Ali, s. 100

Men terapeuten min, Oddveig, gir meg mot. Hun gir meg noe å bryne meg på. Jeg kan ikke ha en psykolog som bare jatter med. Jeg må ha noen som kan dytte meg litt. Jeg skal jobbe. Jeg skal studere. Jeg skal gå Birken.
Historier om sårbarhet av C. Jacobsen og K. Bjørnstad, s. 83

Men jeg tar meg sammen og kommer ikke med protester, ikke en gang en liten ironisk kommentar. For en plan begynner å ta form bak årene som banker så hett i tinningene mine.
Bivirkninger av Elin Brodin, s. 125


Jeg sender utfordringen videre til Janke/Jegleser, Ingeborg, Lise/Knirk, Line og ellers alle andre som har lyst, men det er selvsagt helt frivillig å delta :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...