01.11.2014

Å, jul med din glede!

Mange har sikkert begynt så smått å glede seg til jul, og jeg har selv gjort meg opp noen tanker om gaver, men den første lille virkelig gledesfølelsen kom for en ukes tid siden i forbindelse med en tidlig morgen sammen med toåringen foran barne-tv. Nemlig. Det var ingen tegnefilm som hadde noe med jul å gjøre, men jeg fikk rett og slett bare den gode julefølelsen helt ut av det blå. (Får liksom ikke helt den samme følelsen av pepperkaker, julemarsipan og kakemenn i butikkene i oktober. Heldigvis?!) Så nå er jeg klar for å spise klementiner og høre på Hanne Kroghs julesanger (minner fra barndommen ♥ ) om bare fire uker!

Og når jeg kommer over nyheten om at det slippes en julenovellesamling like før desember, så ble jeg veldig glad! Den inneholder 21 noveller (det burde kanskje vært 24?), både klassiskere som Karens jul av Amalie Skram, og nyere noveller av Lars Saabye Christensen, Anne B. Ragde, Jan Mehlum og mange flere. Tror det er perfekt lektyre i førjulstiden (for å koble av fra alt stress og mas som desverre hører med for de fleste) eller som lektyre i godstolen foran peisen i romjula. Må definitivt handles inn når den kommer i butikkhyllene!

1 kommentar:

Anette sa...

Ja, nå begynner julefølelsen virkelig å snike seg innpå meg - og av og til panikken også, når jeg tenker på alle julegavene, he he :) Denne boken høres ut som en liten juleperle, så den kunne jeg godt tenke meg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...