21.10.2014

Glad boknyhet

Første gang jeg leste noe av Anne Holt var høsten 2010 når jeg leste det jeg vil kalle for en sykehusroman, nemlig Flimmer som hun har skrevet i samarbeid med broren sin, Even Holt. Nettopp det at historien dreier seg om sykehusmiljøet var det som fikk meg til å ville lese den (da jeg ikke er noe glad i "vanlig" krim), og historien om Sara Zuckerman falt i smak. Hun er den verdenskjente og prisbelønte karidiologen som opererer inn en hjertestarter i en eldre pasient som to døgn senere dør. Når det samme skjer med hennes neste pasient begynner hun og kollegen Ola å ane ugler i mosen.

Gleden var derfor stor når jeg fikk mail om ny hovedbok i Bokklubben og det viser seg at Anne og Even Holt er ute med en oppfølger (rekker visst ikke å følge med på nye utgivelser i ammetåka), nemlig Sudden Death! Den handler om Sara Zuckerman som under en Champions Leauge-finale redder en spiller som segner om på banen og hvilke konsekvenser det for får henne når hele verden ser henne på TV. Fotballtemaet kunne jeg klart meg uten, men jeg regner med at det ikke er så veldig mye fotballprat ;)

Så nå er det bare å vente på postmannen!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...